Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Prieskum: Urgentne cez prázdniny ošetrila iba jedna zubná klinika

Zubar_kreslo
Foto: FreeImages.com

Zámerom prieskumu výskumnej spoločnosti AKO bolo zistiť, či sú zariadenia otvorené, ako sú schopné prijímať nových klientov, prípadne ošetriť urgentné bolestivé prípady.

Zo súkromných zubných kliník v Bratislave vie polovica poskytnúť urgentné služby do nasledujúceho dňa počas letných prázdnin. Iba jedna dokázala vyšetriť akútnu bolesť v deň volania. Vyplýva to z prieskumu výskumnej agentúry AKO medzi 14 zubnými klinikami v Bratislave. Do dvoch dní boli schopné nového klienta objednať ďalšie dve kliniky, jedna do štyroch dní, jedna potrebovala vyše týždňa a štyri boli v čase volania nedostupné.

„Ide už o druhý takýto prieskum. Ten prvý sme uskutočnili počas ostatných Vianoc a novoročných sviatkov. Vtedy sa ukázalo, že zo 14 kliník len šesť malo otvorené aj počas pracovných dní medzi sviatkami. Počas Vianoc bola ako pohotovosť dostupná dokonca len jedna, na Silvestra tri a na Nový rok dve,“ uviedol riaditeľ agentúry Václav Hřích.

Zámerom bolo zistiť, či sú zariadenia otvorené, ako sú schopné prijímať nových klientov, prípadne ošetriť urgentné bolestivé prípady. „Použili sme rovnakú metodiku Mystery shoppingu. Najskôr sa skúmala dostupnosť počas dovolenkového obdobia a následne sa „shopperi“ pozreli na to, ako rýchlo sa dá získať termín v prípade akútnej bolesti a koľko trvá objednanie na preventívnu prehliadku,“ vysvetlil.

Prieskum podľa Hřícha potvrdil, že výber zubára je dôležitý, našli sa aj kliniky, respektíve ambulancie, ktoré počas leta nie sú dostupné alebo len obmedzene. „Zistili sme aj to, že zastupovanie počas dovolenky nie je samozrejmosťou,“ podotkol. Ako však dodal Hřích, milým prekvapením bolo, že väčšina zariadení poskytla relatívne blízke termíny.

O niečo lepšie dopadlo objednanie sa na vstupnú prehliadku. Až štyri kliniky boli tak schopné urobiť nasledujúci pracovný deň. Ďalšie tri to zvládli do dvoch dní, päť do troch pracovných dní a v prípade troch kliník bolo potrebné počkať vyše týždňa. Len jedna sa nenechala zastupovať, ani neprijímala pacientov. „Celkovo však kliniky boli schopné nemeniť svoj pracovný čas a skôr nájsť náhradu v prípade, že lekár zostal na dovolenke,“ uzavrel Hřích.

Odporúčané články

Najčítanejšie za 24 hodín

Bezplatné novinky emailom zo zdravotníctva raz týždenne:
Dátum 7. septembra 2015 6:57Zdroj SITA
K téme ,

Odporúčame

Rozumiem

Používaním tejto stránky súhlasíte s ukladaním cookies. Viac info tu...