Súčasné trendy na trhu s jazdenými autami

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
AAA AUTO logo
AAA AUTO logo

BRATISLAVA 25. februára (WBN/PR) – Záujem o jazdené autá s nízkym počtom kilometrov rýchlo rastie. „Stále viac zákazníkov dnes vyhľadáva autá do 80 tisíc najazdených kilometrov, servisnou knižkou a vyhľadateľnou históriou. Preto sme v súčasnosti zvýšili ich podiel na približne 30 % v našej aktuálnej ponuke,“ uviedol Regional Sales Manager AAA AUTO pre Slovensko Rudolf Krčmář. Podľa neho ide o nový trend, ktorý súvisí so zavádzaním písomnej garancie stavu tachometrov u väčšiny vozidiel. Skupina AAA AUTO tieto garancie plošne zaviedla v spolupráci s renomovanou spoločnosťou Cebia na začiatku roka 2010. „Okrem garancie na počet prejazdených kilometrov zákazníkom tiež ponúkame doživotnú záruku na pôvod auta a dvanásťmesačnú záruku na jeho mechanický stav. Zákazníci si na tieto garancie veľmi rýchlo zvykli a prispôsobili im svoje spotrebiteľské správanie,“ dodáva Krčmář.

Ceny áut s nízkym počtom najazdených kilometrov sú podľa neho vyššie o 5 až 15 % než je priemer na trhu pri danom modeli. Pre zákazníka to znamená predpoklad nižších servisných nákladov. „Priemerné automobily sú posledných desať rokov konštruované na bezproblémové ubehnutie približne 250 tisíc kilometrov. Zákazník, ktorý si kúpi auto s najazdenými kilometrami do 80 tisíc, tak vlastne získa dobre zabehnutý automobil v prvej tretine predpokladanej životnosti,“ konštatuje R. Krčmář. Domáci zákazníci sú podľa neho stále vzdelanejší i náročnejší a už sa naučili odlíšiť zanedbané jazdené autá s pretočeným tachometrom od kvalitných a zachovaných automobilov s čistým pôvodom. Záujem o tieto kvalitné a preverené automobily porastie podľa Krčmářa i naďalej.

Ďalšími kategóriami jazdených áut, ktorých predaj je v súčasnosti na vzostupe, sú všetky Škodovky, ďalej modely SUV, MPV a combi. V autobazároch rastie záujem tiež o luxusné automobily. Mierne naopak klesá záujem o malé autá, ktoré boli na vrchole popularity v nedávnych časoch finančnej a hospodárskej krízy.

Súčasné trendy na trhu s jazdenými autami

Kategórie vozidiel na vzostupe záujmu:

autá do 80 tisíc km

SUV

MPV

všetky automobily Škoda od roku výroby 1995

Kategórie vozidiel na poklese záujmu:

autá s najazdenými kilometrami nad 200 tisíc alebo s nejasným stavom tachometrov

malé autá

miniautá

Zdroj: AAA AUTO, zimná sezónna 2010-2011

Skupina AAA AUTO pôsobí na trhu už 19 rokov. V súčasnej dobe prevádzkuje sieť 25 pobočiek v Českej republike a na Slovensku. V septembri 2007 vstúpila holandská materská spoločnosť AAA Auto Group N.V. na burzy cenných papierov v Prahe a Budapešti. Podľa neauditovaných výsledkov predala v roku 2010 skupina AAA AUTO 39 530 automobilov. V minulom roku zvíťazila AAA AUTO v nezávislom spotrebiteľskom teste autobazárov denníka Mladá Fronta DNES a webové stránky www.aaaauto.cz sa umiestnili na prvom mieste medzi automobilovými firmami v súťaži Web Top 100.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie AAA Auto